Monday, April 26, 2010

HARI NI HARI DIA....

Hari ni hari dia...
entah bila hari kita plak...

lebih kurang 7.35 ptg..aras 4, blok B1...
terdengar org menjerit...
igt kan masing2 dok bergurau...
aku pun wat x taw ja la..
n terus ngadap FB...

makin lama, makin deras...
makin lama, makin deras....
dan semakin deras...
meraung...
menjerit...
menagis..

erm...
dalam hati terdetik gak nk tgk...
tp biar ja la...
then, aziah...
roomate aku...

aziah: "najwa... cuba hg pelan sket speaker 2..."

aku pun slow kan la....

then aziah meluru keluar....
aku pun...
dengan sepantas kilat...
melangkah katil kami yg bersambung ni...
menuju ke koridor...

nmpak paen n anis menuju ke blik...(jiran sebelah)

tnpa berlengah g, aku menuju ke arah toilet...
dalam hati ingat HISTERIA...

makin lama makin deras..
semua org mengerumuni bilik HUSNA...(dia jiran blik aku masa sem 1, n kami kwn baek laa)

tgk2 IJAN...(roomate ATIN)
terkulai layu depan pintu blik...
meraung...
menjerit...
menagis..

sambil HUSNA memeluknya,
semua org menagis..
aku di situ...
kebingungan...
napa ni??
aku tny kat sorg bdk ni...

dia cakap" mak ijan baru meningal"...
tersentak hati aku...
(innalillah...)

dalam hati bnyk g nk tny...
tp memandangkan keadaan x sesuai... aku diamkan diri ja...
kesian...
2 ja la yg boleh aku pikirkan time 2...

emmm....
sian IJAN...
terkulai layu dia...
sampai kena papah nk menuju ke bilik dia...

da la dok SELANGOR..

jauh ooo...
dengar cita,
sblum ni arwah mak dia mmg da sakit...
n IJAN adalah ank manja mak dia...
ank ke-8 dari 9 org adk beradik...

kul 8.15 mlm...
ustz YASIR datang amik IJAN anta ke STESEN BAS KANGAR...

aku pun melangkah menuju ke bilik,

cari tepon MAXIS aku.,..
cari kt PhoneBOOK...
search "MAK"

then, aku tekan butang CALL,.

baru aku teringat,
yg ari ni aku blom call mak lg...

bla mak jwb FON.
aku tny mak
aku:"MAK sehat???"
mak: "SEhat.... awt?"
aku: " x dak pa la, saja akak tny..."
aku ckp dgn mak lebih kurang 10 min gak...
that why, setiap week aku mesti balik umh...



AKU SAYANG MAK AKU>>>
SAYANG SANGAT2>>>




"AKAK SAYANG MAK, SAYANG SANGAT2...
MAK JGN TINGAL AKAK NA..."


(tp semua org akan tgalkan kita juga satu hari nti...)

memang dari smester satu hingga sem 4...
setiap hari mesti aku akn call mak aku 3 kali @ lebih dalam satu hari...
sbb stiap saat aku nk mak aku taw apa yg aku tgh buat...
n aku nk tau apa yg mak aku buat...
that is my habits!!!

ALFATIHAH TO IJAN N FAMILY








No comments:

Post a Comment